Lleida
10 / 21° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Un Wanda de rècord: 60.739 espectadors a l'Atleti-Barça femení



El Barça guanya (0-2) i segueix viu a la Lliga


Amb 60.739 espectadors a les grades, el Wanda Metropolitano va aconseguir aquest diumenge el rècord d'assistència a un partit de futbol femení a Espanya.

L'Atlètic de Madrid, que va rebre el Barcelona en un partit corresponent a la 24a jornada de la Lliga Iberdrola, va difondre a través de les seves xarxes socials la xifra rècord en un partit de futbol femení a Espanya: 60.739 aficionats.

L'anterior plusmarca era de 48.121 aficionats i datava del passat mes de gener a San Mamés, en la trobada que va enfrontar l'Athletic Club amb l'Atlètic de Madrid en els quarts de final de la Copa de la Reina.

Amb la xifra registrada aquest diumenge a Madrid s'estableix, a més, un nou rècord europeu en un partit entre dos clubs en superar els 50.212 espectadors de la final de la Lliga de Campions femenina de 2012, entre l'Olympique de Lió i el Frankfurt.

Inabastables per una qüestió d'aforament van ser, però, els registres de les finals de la Copa del Món de 1999 i dels Jocs Olímpics de 2012, amb 90.185 i 80.203 aficionats a Pasadena ia Wembley, respectivament.

Victòria del Barça (0-2)

Els que aquest diumenge esperaven la claudicació del Barcelona es van topar de cara amb una reivindicació en blau i grana, i és que les pupil·les de Lluís Cortés van vèncer al Wanda Metropolità una lluita cos a cos amb l'altre colós del futbol femení espanyol, l'Atlètic de Madrid.

L'equip blanc-llaurar la seva reeixit present de manera gradual; créixer a l'ombra dels històrics fins a assentar al cim de la Lliga coincidint amb l'absorció de l'Atlètic Fèmines per l'Atlètic de Madrid durant les festivitats per la Copa de la Reina a l'estiu de 2016.

Des de llavors va celebrar dos títols de Lliga (2016/17 i 2017/18).

A l'altra banda del camp, però, va emergir reivindicatiu al Barcelona, ??un conjunt que es va fixar com a gran anhel triomfar a Europa. Amb aquesta meta, va alimentar progressivament el pressupost de la secció, que ja supera els 3 milions d'euros; es va avançar als seus rivals en la professionalització de l'equip i fins i tot es va presentar en l'última gira pels Estats Units amb la seva plantilla femenina fent 'Marca Barça', igual que Messi, Piqué i companyia.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats