• Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte
  • Anuncia’t
Dijous, 26 maig, 2022
31 °c
Lleida
28 ° Dl
28 ° Dt
29 ° Dc
26 ° Dj
Subscriptors
La Manyana
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Guerra a Ucraïna
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Guerra a Ucraïna
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
La Manyana
Cap resultat
Veure tots els resultats
Inici Comarques

“Evitem-ho”, nova campanya de conscienciació viària sobre la fragilitat dels ciclistes

L’acció incideix en la importància del respecte mutu entre aquest col•lectiu vulnerable i la resta d’usuaris de la carretera

perRedacció
8 gener, 2022
en Comarques, Cultura, Educació, Lleida, Motor, Salut, Sostenibilitat, Successos i jutjats, Vida social
Temps de lectura: 4 mins read
0 0
0
“Evitem-ho”, nova campanya de conscienciació viària sobre la fragilitat dels ciclistes

Generalitat de Catalunya / “Evitem-ho”, nova campanya de conscienciació viària sobre la fragilitat dels ciclistes

0
ACCIONS
242
VISTES
Comparteix a FacebookComparteix a Twitter

La bicicleta es va consolidant com a mitjà de transport habitual que permet avançar cap a una mobilitat més segura, sostenible i saludable. Amb el creixement de l’ús i dels espais destinats a aquest vehicle, cal recordar també quins són els drets i deures de circular amb bicicleta i dels altres vehicles en la seva interacció amb els ciclistes. I és que els ciclistes, amb els vianants i la resta de conductors, tenen la responsabilitat compartida de fer un ús de la xarxa viària d’una manera cívica i respectuosa.

Des del 2010 fins ara han mort 81 ciclistes a les carreteres catalanes i 641 més han resultat ferits de gravetat. Si ens fixem en alguns d’aquests anys, el 2021, fins al 2 de desembre, han perdut la vida 4 ciclistes en zona interurbana, 3 homes i 1 dona. En tot l’any 2020, van morir 9 ciclistes en carretera, 8 homes i 1 dona; l’any 2019, 9 ciclistes també, tots homes; i l’any 2010, van perdre la vida 7 ciclistes, 5 homes i 2 dones. Totes les víctimes mortals dels anys esmentats a tall d’exemple, excepte una, van ser provocades per col·lisions entre la bicicleta i un altre vehicle. Només en un cas del 2020, només hi havia el ciclista com a únic usuari implicat.

Des del 2010 han mort 81 ciclistes a les carreteres catalanes i 641 més han resultat ferits de gravetat

En tot l’any 2020, van morir 9 ciclistes en carretera, 8 homes i 1 dona

Tota pèrdua ve acompanyada d’una tragèdia humana sobre la qual cal conscienciar i aprendre’n per evitar-ne d’altres. És per això que el Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en marxa una nova campanya de conscienciació viària que té com a objectiu prevenir i evitar els accidents de ciclistes, un dels col·lectius més vulnerables de la xarxa viària. Amb el lema, “Evitem-ho” l’acció divulgativa mostra la fragilitat dels ciclistes i incideix en la importància del respecte mutu entre aquest col·lectiu i la resta d’usuaris de la carretera. L’espot vol transmetre la necessitat, d’una banda, de més percepció del risc i consciència de la pròpia vulnerabilitat als ciclistes, i de l’altra, respecte i col·laboració als conductors de vehicles motoritzats. En aquest sentit la campanya apel·la a una responsabilitat compartida i una convivència respectuosa a la xarxa viària per reduir la sinistralitat dels ciclistes.

La narrativa de l’anunci està basada en fets reals i entrellaça dues perspectives d’un mateix fet que és un accident de trànsit en què va morir un ciclista. L’espot, filmat amb actors, mostra com un grup de ciclistes porta un de ram de flors en una carretera per recordar la víctima, mentre un amic recorda i narra el fatídic moment. En l’anunci també es relata l’altra cara de la moneda: com va viure el sinistre el causant de l’accident i com l’acompanya el sentiment de culpabilitat.

 Per a una conducció segura i una bona convivència a l’espai públic

 Perquè hi hagi una conducció segura i una bona convivència a la xarxa viària, cal recordar el següent:

  • Les bicicletes no poden circular per autopistes.
  • En carretera les bicicletes poden circular pel voral de les autovies, excepte quan hi hagi un senyal de prohibició, i pel voral de la carretera, si no hi ha espai habilitat.
  • En carretera, per conduir una bicicleta és obligatori portar casc, i en ciutat, també ho és per als menors de 16 anys.
  • En carretera, per millorar la presència de la bicicleta, cal portar una peça de roba reflectora.
  • Per guanyar visibilitat, la bicicleta ha de portar obligatòriament un catadiòptric al darrere i és recomanable també als pedals i a les rodes, a més de dur encesos els llums davanter i posterior.
  • La llum de posició davantera ha de ser de color blanc i la posterior, de color vermell; el catadiòptric posterior ha de ser del mateix color.
  • Les bicicletes tenen prioritat quan circulen per un carril bici, per un pas per a ciclistes o per un voral senyalitzat.
  • Les bicicletes poden circular en columnes de dos, envaint la calçada, excepte a les autovies, on no es pot sortir del voral; en trams amb poca visibilitat o amb la calçada en mal estat han de circular en fila.
  • Les bicicletes han de respectar sempre els senyals de trànsit així com també els vianants i cedir el pas als passos de vianants.
  • Les bicicletes han de senyalitzar prèviament les maniobres a realitzar utilitzant els braços, principalment en un gir o canvi de carril.
  • Els vehicles a motor han de deixar una distància de seguretat no inferior a 3 m quan circulin darrera de les bicicletes i no han de realitzar maniobres que posin en perill la seva seguretat.
  • En carretera, si un vehicle vol avançar una bicicleta, ha de mantenir una distància lateral mínima d’1,5 metres i pot envair el carril contrari fins i tot si hi ha una línia contínua.

En definitiva, la fragilitat del col·lectiu ciclista fa que paguin molt car tant un error seu com una negligència o distracció d’un conductor d’un vehicle a motor. Per això tots els usuaris de tots els vehicles han de recordar quins són els seus drets i deures durant la conducció i desplaçar-se d’una manera responsable i conscient per garantir una mobilitat més segura i evitar que més ciclistes morin a les carreteres.

Redacció

Redacció

Articles relacionats

Alliberats 600 peixos d’espècies autòctones al riu per incentivar la pesca esportiva

perRedacció
26 maig, 2022
0
Alliberats 600 peixos d’espècies autòctones al riu per incentivar la pesca esportiva

La Societat de Pescadors Esportius de Lleida va alliberar ahir al riu Segre, després d’obtenir els permisos de la Generalitat...

Llegir més

L’aixecament de restriccions del Covid dispara la despesa que fan els visitants a Lleida

perCarme Quintana Pérez
26 maig, 2022
0
El Pirineu de Lleida preveu una ocupació turística mitjana del 90% durant la Setmana Santa

L’aixecament de les restriccions a principis d’any ha afavorit l’avenç del sector turístic i, en particular, del turisme intern que...

Llegir més

Lleida, a la cua del seguiment de la vaga de docents amb l’1,75%

perRedacció
26 maig, 2022
0
Lleida, a la cua del seguiment de la vaga de docents amb l’1,75%

La demarcació de Lleida va tenir el percentatge més baix de seguiment de la vaga dels professionals als centres educatius...

Llegir més

Clam per recuperar el fons documental antic del patrimoni ferroviari del Pla de Vilanoveta

perXavier Nadal Solài1 altres
26 maig, 2022
0
Clam per recuperar el fons documental antic del patrimoni ferroviari del Pla de Vilanoveta

La Plataforma d’Entitats Culturals de Lleida adreçarà una carta a la Generalitat i a la Paeria per reclamar que prenguin...

Llegir més
Carrega més

EL MÉS LLEGIT

  • Propietaris de Quatre Pilans se senten “pressionats” a deixar les finques per fer el polígon industrial

    Propietaris de Quatre Pilans se senten “pressionats” a deixar les finques per fer el polígon industrial

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • La Guàrdia Urbana de Lleida enxampa l’autor d’un abocament a la Mariola

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Un intern de la presó de Lleida provoca lesions lleus a cinc funcionaris amb dos pals i una porra

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Arranca el primer festival #Caprabofest el próximo 28 de mayo en Vielha

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Detingut per cultivar més d’un centenar de plantes de marihuana en un àtic de Mollerussa

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0

(+34) 973 001 140
Príncep de Viana, 27-29, Lleida
web@lamanyana.cat

CONTACTE

REDACCIÓ: lamanyana@lamanyana.cat
ADMINISTRACIÓ: administracio@lamanyana.cat
PUBLICITAT: publicitat@lamanyana.cat
  • AVÍS LEGAL
  • POLÍTICA DE COOKIES
  • POLÍTICA DE PRIVACITAT

Amb el suport de: 

© 2020 La Mañana. Tots els drets reservats.

Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Eleccions 14-F
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Cultura
    • Espectacles
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
  • Subscriptors
  • Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per a més informació consulti la nostra Política de cookies.D'acordRebutjar Més informació
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?