El lleidatà Jaume Betriu va quallar una de les seves millors actuacions en aquest Dakar i va finalitzar 16è, tot i que es va veure llastat per la pols. El de Coll de Nargó ha guanyat quatre llocs a la general, se situa en 14a posició i iguala la seva millor classificació en la prova.
“Ha estat una etapa molt llarga, amb molta pedra i pols en suspensió”, va comentar Betriu en arribar al bivac de Neom. “He rodat només fins al quilòmetre 190 i després hem fet un grup de cinc pilots fins al final. Era una bogeria d’especial, hi havia molta pols en l’ambient, era impossible avançar”.
En un dia molt exigent i en què diversos dels candidats al triomf absolut han hagut de dir adéu per caigudes i avaries, el lleidatà va decidir no arriscar en excés al llarg dels 465 km dels quals ha constat el tram cronometrat. “No me l’he volgut jugar. Era molt fàcil anar-te’n a terra en aquest terreny. He preferit conservar i arribar a la meta. Estic content amb el meu plantejament, encara que podria haver estat una mica més ràpid. L’important és que he superat una de les cronometrades més complicades de la carrera i seguim aquí, lluitant per un bon lloc en la general”, ha reconegut.
Per la seva banda, Isidre Esteve va superar l’etapa 9 amb un meritori 30è lloc que el manté 23è de la general, a falta de tres jornades. El d’Oliana va completar el dia a bon ritme, tot i que una punxada en una zona molt pedregosa li va fer alentir la marxa.
“Hem començat molt bé, tot i haver d’avançar a diversos buggys al principi. Però vam aconseguir anar de pressa fins que vam patir una punxada i, a partir d’aquí, vam optar per ser més conservadors. Cal tenir en compte que una punxada ens fa perdre el doble de temps que als nostres rivals al no poder baixar-me del cotxe a ajudar a Txema Villalobos, que ha de fer ell sol tota la feina”, explicava Esteve.
Stéphane Peterhansel (X-Raid Mini JCW) va donar un cop d’autoritat a la general de cotxes en allunyar l’amenaça del qatarià Nasser Al-Attiyah (Toyota Gazoo Racing) a 17 minuts, mentre que en motos el xilè José Ignacio Cornejo (Honda) és més líder després de l’abandonament de Toby Price (KTM).
El CB Pardinyes ha trobat per fi el director de joc que buscava des que el italoamericà Kennetth Hatch deixés...
Llegir més