• Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte
  • Anuncia’t
Dimecres, 29 juny, 2022
31 °c
Lleida
28 ° Dl
28 ° Dt
29 ° Dc
26 ° Dj
Subscriptors
La Manyana
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Guerra a Ucraïna
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Guerra a Ucraïna
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
La Manyana
Cap resultat
Veure tots els resultats
Inici Motor

L’Arrabassada es manté com la carretera més perillosa de Catalunya i en tots els accidents hi havia una moto implicada

Les carreteres de Lleida tenen el percentatge més elevat de quilòmetres amb risc alt (34%)

perACN
21 desembre, 2021
en Motor
Temps de lectura: 4 mins read
0 0
0
“Certa gent hauria d’entendre que la carretera s’ha de compartir”

La Ruta més segura / La Generalitat engega una campanya de trànsit de motoristes a la carretera

0
ACCIONS
45
VISTES
Comparteix a FacebookComparteix a Twitter
La carretera de l’Arrabassada es manté com el tram amb més risc d’accident de Catalunya, segons l’estudi EuroRAP, que ha presentat el RACC aquest dimarts i que es fixa en el trienni 2018-2020. En tots els accidents amb morts i ferits greus en aquesta carretera, tretze en els últims tres anys, hi havia involucrada com a mínim una motocicleta. La C-58 entre Barcelona i Cerdanyola es manté per sisè any consecutiu com el tram amb més concentració d’accidents greus -18 entre el 2018 i el 2020- . Segons l’estudi, els motoristes estan implicats en el 44% dels accidents mortals i greus a les carreteres catalanes, però només representen el 2,4% de la mobilitat global. Aquest és un dels col·lectius que més preocupa al Servei Català de Trànsit (SCT).
En el trienni analitzat en aquesta edició de l’estudi EuroRAP (2018-2020), els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya un 10,6%, mentre que la mobilitat també ha baixat (6%), un reducció condicionada per la pandèmia de la covid-19 i les restriccions que se n’han derivat.

En aquest període, el risc de patir un accident greu o mortal en una carretera convencional, amb un sol carril per sentit, és quatre vegades superior que a les autovies o autopistes. Així, els deu trams amb més risc d’accident són vies convencionals de calçada única. A Catalunya hi ha gairebé 1.804 quilòmetres de carretera classificats amb un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal, que representa el 29% de la xarxa viària analitzada, un punt percentual menys respecte al trienni anterior.

La carretera de l’Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès es manté com la de més risc. El tram de la carretera BV-5224 entre Manlleu i Torelló (Osona) se situa al segon lloc, mentre que en l’edició anterior ocupava el vuitè. Dels deu trams de la llista, cinc pertanyen a la demarcació de Barcelona; quatre a la de Girona i un a la de Lleida.

En la roda de premsa per presentar l’estudi, el director general d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha assenyalat que, per millorar la seguretat de l’Arrabassada, estan executant una obra de prop d’un milió d’euros, que consisteix bàsicament a fer cunetes trepitjables i separació de flux amb pintura i ressalt. També treballen per millorar alguns dels accessos.

Els quilòmetres amb risc molt baix i baix s’incrementen fins a 3.533 quilòmetres i han passat de representar el 49% del total avaluat al 55%, en detriment d’aquelles vies amb un índex de risc mitjà. L’AP-7 entre Figueres i Girona és el tram amb menys risc; tot i l’elevada intensitat (més de 32.000 vehicles diaris), no ha registrat cap accident mortal o greu en l’últim trienni.

Barcelona és la demarcació on es redueixen més el nombre de quilòmetres amb risc alt o molt alt, un 4%, mentre que a Girona és on augmenten més (3 punts) respecte als tres anys anteriors. Les carreteres de Lleida tenen el percentatge més elevat de quilòmetres amb risc alt (34%), si bé disminueixen dos punts. Tarragona és la demarcació amb el percentatge més baix de quilòmetres de risc alt (25%), tot i que pugen un punt, i cap dels trams amb més risc d’accident greu es troba en aquesta província.

Els accidents de motocicleta o ciclomotor havien seguit una tendència a l’alça fins al 2018 i, amb la pandèmia, la caiguda ha arribat a ser del 40% el 2020 (1.354; 2.269 el 2019; 2.306 el 2018). Els accidents greus o mortals de moto també van reduir-se el 2020 (195; 317 l’any anterior).

El 50% dels accidents greus i mortals de moto es concentren en el 13% de longitud de la xarxa viària (828 km). Tots els trams es troben a la regió metropolitana de Barcelona (excepte el que finalitza a Lloret de Mar, B-682 / GI-682). Els trams amb més accidents són el de la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès; la B-10 entre el Nus de la Trinitat i l’enllaç amb la B-20, A-2, C-32 i el de la C-32 entre Sitges i Esplugues de Llobregat.

Pel que fa als vehicles pesants, el tram amb més concentració d’accidents és a la GI-600 entre Tordera i Blanes. El tram de l’A-2 entre la Panadella i Jorba se situa en segon lloc mentre que en l’estudi anterior, ocupava el sisè. Per contra, el tram entre l’A-2 entre l’enllaç amb l’AP-2 i l’enllaç amb la B-20, que va aparèixer a la llista durant tres anys consecutius com el que més accidents de camions concentrava, ja no hi surt. Dels trams de la N-340 al seu pas per la demarcació de Tarragona que habitualment apareixien al llistat, només queda el de la variant de Torredembarra (novè).

Els conductors homes, els motoristes i els atropellaments a la carretera preocupen el SCT

Els accidents de motoristes preocupen de forma especial al Servei Català de Trànsit (SCT), segons ha explicat el seu director, Ramon Lamiel. 45 víctimes mortals eren motoristes, un nombre superior al del 2010. Per reduir l’accidentalitat del col·lectiu, Lamiel ha assenyalat que volen insistir en actuacions ja engegades, com la formació de motoristes, la incorporació d’elements de protecció i sancionar les conductes inadequades de forma més intensa.

El director del SCT ha fet una fotografia d’aquelles situacions i col·lectius on volen posar el focus. A més dels motoristes, en altres col·lectius vulnerables, com vianants i ciclistes. També, els preocupen els atropellaments mortals en vies interurbanes, 14. “Hem de fer alguna actuació perquè les persones a qui s’avaria el cotxe preservin la seguretat”. A més, volen posar la lupa en la mobilitat de tarda; la demarcació de Girona i en el fet que la majoria de conductors que perden la vida en accidents siguin homes (86%), ha indicat.

La Unió Europea va establir pel 2020 l’objectiu de reduir les víctimes mortals a la meitat respecte del 2010. En aquesta dècada, les morts a la xarxa viària catalana s’han reduït més d’un 50%. El 2010 van perdre la vida 266 persones en accidents de trànsit mentre que el 2020, any amb moltes restriccions de mobilitat per la covid-19, va haver-hi 123 víctimes mortals. Cal recordar que l’objectiu europeu pel 2050 és arribar a les zero víctimes en accidents de trànsit i que, darrere les xifres, hi ha persones que perden la vida i famílies que les ploren.

L’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP -consorci europeu que analitza el risc d’accidentalitat- compta a Catalunya amb la col·laboració de la Generalitat i la Diputació de Barcelona.

ACN

ACN

Articles relacionats

L’impost a les emissions de CO2 dels vehicles: un compromís conjunt per lluitar contra el canvi climàtic

perRedacció
24 maig, 2022
0
L’impost a les emissions de CO2 dels vehicles: un compromís conjunt per lluitar contra el canvi climàtic

Es congelen les tarifes de l’impost i no s’aplica, per tant, l’increment que estava previst, per llei, aquest exercici L’Agència...

Llegir més

“Evitem-ho”, nova campanya de conscienciació viària sobre la fragilitat dels ciclistes

perRedacció
8 gener, 2022
0
“Evitem-ho”, nova campanya de conscienciació viària sobre la fragilitat dels ciclistes

La bicicleta es va consolidant com a mitjà de transport habitual que permet avançar cap a una mobilitat més segura,...

Llegir més

Al volant, aparca el mòbil

perRedacció
8 gener, 2022
0
Al volant, aparca el mòbil

  https://www.youtube.com/watch?v=-2pTPnpZYtw Fer una trucada, respondre un missatge, llegir un correu electrònic o fer un ‘m’agrada’ a les xarxes socials...

Llegir més

“Saps que si portes un patinet elèctric condueixes un vehicle?”

perRedacció
16 novembre, 2021
0
“Saps que si portes un patinet elèctric condueixes un vehicle?”

En pocs anys els vehicles de mobilitat personal (VMP), i principalment els patinets elèctrics, han passat de ser una moda...

Llegir més
Carrega més

EL MÉS LLEGIT

  • Denuncien una granja porcina de Figuerola d’Orcau per incomplir les mesures higienicosanitàries exigides

    Denuncien una granja porcina de Figuerola d’Orcau per incomplir les mesures higienicosanitàries exigides

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Una empresa obrirà un nou tanatori a Balaguer al costat de la zona dels pubs al juliol

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • “L’ICG vol fer-la més grossa”

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Els Mossos d’Esquadra detenen un home per matar l’àvia de 90 anys escanyant-la a Sant Gregori

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Torre Salses es farà

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0

(+34) 973 001 140
Príncep de Viana, 27-29, Lleida
web@lamanyana.cat

CONTACTE

REDACCIÓ: lamanyana@lamanyana.cat
ADMINISTRACIÓ: administracio@lamanyana.cat
PUBLICITAT: publicitat@lamanyana.cat
  • AVÍS LEGAL
  • POLÍTICA DE COOKIES
  • POLÍTICA DE PRIVACITAT

Amb el suport de: 

© 2020 La Mañana. Tots els drets reservats.

Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
    • Eleccions 14-F
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Cultura
    • Espectacles
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
  • Subscriptors
  • Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per a més informació consulti la nostra Política de cookies.D'acordRebutjar Més informació
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Sempre activat
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
DESA I ACCEPTA
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?