Lleida
17-32° C (sol)
97% 26 km/h


CGT acusa a Renfe d'impedir la vaga i seguirà amb les aturades



La jornada a Lleida és va viure amb normalitat


La jornada a Lleida és va viure amb normalitat a causa de l'escàs impacte d'aquesta, segons el sindicat CGT, causat per un intent de Renfe per “impedir” el dret a la vaga dels treballadors.

La segona jornada de vaga a Renfe –de les quatre previstes aquest estiu– és va salvar amb un seguiment que, segons l'empresa de ferrocarrils, no va superar el 2,2%. Aquesta xifra és inferior a la de la jornada de vaga del 31 de juliol, quan va ser del 2,9%.

Les aturades és van produir en dues franges horàries, entre les 12.00 hores i les 16.00 hores i entre les 20.00 hores i les 00.00 hores, afectant els serveis de Rodalies i alta velocitat. Per als primers, és van complir els serveis mínims que s'havien fixat en un 40% i el mateix va succeir amb els trens AVE i Avant, per als quals s'havien fixat uns serveis mínims del 78% i del 65% respectivament. En tota la demarcació és van cancell·lar 8 trens de Rodalies de les línies R12 i R14, un comboi de l'AVE i 2 trens Avant. Igualment, tampoc van circular dos serveis Regional Express a Saragossa. No obstant això i en relació als trens d'alta velocitat cancell·lats, l'empresa va assegurar que és va donar la possibilitat als passatgers de o bé cancel·lar el seu bitllet o ser reubicats en el següent tren.

En l'estació de Renfe la jornada és va viure amb tranquil·litat ja que és van complir els serveis mínims. Decretats pel Departament de Treball i el Ministeri de Foment, van ser criticats pel sindicat CGT, que organitzava la vaga. D'aquesta manera, i encara que coincidien amb la companyia a situar el seguiment en un 2,2%, van assegurar que la causa d'això va ser que els maquinistes, interventors i supervisors de a bord van haver de complir els serveis, així com el 92% de personal comercial. Segons ells, això feia que només el 7,15% dels treballadors poguessin anar a la vaga. D'aquests, segons el sindicat, entre un 80 i un 90 per cent ho van fer. Per tot això van criticar als administracions assegurant que el decret va en contra de “l'esperit del dret fonamental de la vaga” i són una mostra del “baix nivell democràtic dels responsables polítics i empresarials” del país. També van lamentar la manca d'adhesió a l'aturada dels altres sindicats amb representació a l'empresa. 

CGT convoca la vaga per a demanar un augment dels taxes de reposició de personal, una millora dels condicions de conciliació familiar dels treballadors o que és posi fi al procés de “externalització” que és dóna en l'empresa, entre altres reclamacions. D'aquesta manera, tenen previst continuar amb les aturades del 30 d'agost i de l'1 de setembre i fins i tot van avançar que podrien anar més enllà amb les protestes. Així, asseguren que en el pròxim ple sindical, que es celebrarà durant la primera quinzena de setembre, preveuen plantejar la possibilitat d'organitzar noves aturades. Encara que encara no esta plantejat, van dir que podrien realitzar-les per nadal. 

Sobre la falta de reposicions, Renfe ja és va defensar en l'anterior vaga assegurant que els taxes de resposició són del 105%. Al mateix temps, també van assegurar que el sindicat CGT és “minoritari” dins de l'empresa.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



Articles relacionats