Lleida
17-27° C (pluja)
97% 26 km/h


El Servei d'Atenció Domiciliària d'Aspid atén 66 persones durant el primer semestre del 2019



Representa un increment de quasi el 16% respecte a tot l'any 2018, i d'un 120% respecte al 2017


El Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) de l'Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (Aspid) ha atès durant el primer semestre de l'any un total de 66 persones (37 dones i 29 homes), xifra que representa un increment del 15,8% en relació amb les persones ateses durant tot el 2018 i del 120%, si es compara amb l'any 2017. Quant al temps dedicat a l'atenció domiciliària, l'any 2017 Aspid va prestar un total de 4.936 hores, mentre que el 2018 hi va destinar 11.392 hores (amb un increment del 131% entre un any i l'altre). En el primer semestre d'enguany han estat un total de 8.660 hores. El perfil d'usuari del SAD és el d'una dona de més de 80 anys d'edat i amb necessitats de suport de dependència de Nivell I (nivell de dependència moderada), i amb una mitjana de cinc hores setmanals d'atenció.

El SAD ofereix un servei personalitzat segons les necessitats de cada persona a qui atén, així com segons les seves preferències i prioritats. L'acompanyament en el domicili inclou tasques de cura personal i manteniment de la llar. Es tracta de tasques de suport per desenvolupar activitats bàsiques de la vida diària com són les d'higiene personal, desplaçaments, preparació de la medicació, preparació d'àpats, realització d'activitats a la comunitat (anar a comprar o acompanyament en les visites mèdiques), arranjament, neteja i manteniment de la llar, entre altres.

El servei treballa amb la metodologia d'Atenció Centrada en la Persona, la qual implica reconèixer la singularitat de la persona i potenciant les seves capacitats enfront d'allò que la fa dependent, donant suport i afavorint d'aquesta manera a la seva autonomia. Cada usuari del servei compta amb la figura professional del 'gestor de casos', un treballador social que fa un assessorament personalitzat i continuat a la persona usuària del servei com amb la família.

A través del gestor de casos es fa una detecció inicial de les necessitats i d'aquelles activitats en les que l'usuari requereix suport o supervisió al domicili, sempre tenint en compte la voluntat del propi usuari. Posteriorment també es fan visites de seguiment a domicili i entrevistes individuals per tal de poder conèixer millor l'usuari i poder dissenyar conjuntament un pla d'atenció i vida personalitzat. En aquest pla es recullen les seves preferències i es van incorporant el serveis i els suports necessaris i adequats per a cada moment.

D'altra banda, el SAD disposa d'una terapeuta ocupacional que fa valoracions sobre necessitat d'ajudes tècniques per a les persones que tenen nivells de dependència elevats.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats