Lleida
7/11° C (sol i núvols)
97% 26 km/h


Les famílies paguen entre 175 i 300€ pels llibres de text de cada fill en edat escolar



Les AMPAS veuen difícil estipular una despesa mitjana de la ‘tornada al col·le’ per la diferència de quotes


El preu dels llibres de text d'un alumne de batxillerat oscil·la entre els 250 i els 300€, els de secundària costen prop de 250€ i els de primària entre 175 i 200€, segons dades de la llibreria Caselles, que no inclou els 40 o 50€ que, afirmen, es gasten les famílies en material escolar com carpetes, llibretes o agendes.

El cost mitjà de la tornada al col·le és difícil de calcular a causa de diversos factors, segons explica Belén Tascón, presidenta de la federació d'AMPAS de Catalunya (FePaC), on afegeixen que el preu dels llibres de text pot ascendir fins als 300€ si l'escola no compta amb un sistema de socialització, en aquest cas el preu ronda entorn els 70 i els 100€, depenent del centre.<br />

Tascón explica que el principal motiu pel qual és difícil calcular el preu mitjà de la tornada a l'escola és la diferència de preus de les quotes. Les escoles, segons Tascón, demanen diferents quotes en funció del centre que poden anar dels 60€ als 500€, i no contemplen materials fungibles com els llapis, les gomes d'esborrar o els propis llibres de text, que es paguen a part.<br />

A més, en nombrosos centres s'afegeix el pagament d'un ordinador portàtil en començar la secundària i batxillerat, el preu del qual sol rondar els 300€. Aquesta quantitat no sempre la paguen íntegrament les famílies ja que que en alguns centres disposen d'ells per als alumnes, però gairebé sempre el cost l'assumeixen les famílies, segons Tascón.<br />

La FePac denúncia que l'escola pública hauria de ser gratuïta i sense cost, i que les quotes són il·legals, a més de cada vegada més cares. Per això, des de la FePac han contactat amb 2.350 AMPAS per a realitzar un estudi que determini què paguen les famílies per l'escolarització dels seus fills, a més de quins costos cobreix.<br />

“Hi ha escoles que ho publiquen i és molt dispar”, afirma Tascón, que puntualitza que l'estudi està en fase de redactar l'informe i contextualitzar, per la qual cosa encara no està finalitzat. A més, denúncia que ha d'haver-hi una igualtat d'oportunitats i que amb aquest sistema de quotes s'exclou als alumnes amb menys recursos de determinades escoles, a les quals només poden accedir famílies amb una major capacitat econòmica.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats