Netflix ha perdut un milió d’usuaris a Espanya després de les mesures adoptades per a acabar amb les contrasenyes compartides: la plataforma gairebé ha triplicat la seva taxa d’abandonament en el primer trimestre d’enguany respecte a l’anterior i prop de la meitat d’ells ha dit que no pagarà pel servei.
Aquestes són algunes de les conclusions més destacades de l’últim estudi de la consultora d’anàlisi de dades Kantar Mitjana sobre el mercat de l’streaming a Espanya.
Un informe en el qual no es detecta un fort biaix demogràfic dels usuaris que van cancel·lar el seu compte, amb el que la consultora adverteix del “rebuig més rotund de les mesures per a acabar amb les contrasenyes compartides”.
I els autors de l’informe consideren que les projeccions per al trimestre vinent són preocupants perquè el 10% dels subscriptors que es van quedar amb Netflix diu que planeja donar-se de baixa en el segon trimestre de l’any, una xifra molt per sobre de la mitjana observada en trimestres anteriors.
En l’estudi hi ha altres dades d’interès, com que en el primer trimestre de l’any han accedit a un servei de vídeo en línia a Espanya 292.000 llars menys respecte al trimestre anterior.
El 4% de les llars ha contractat un nou servei SVoD (vídeo sota demanda amb subscripció) en els últims tres mesos, i Amazon Prevalgui Vídeo suposa el 34% de totes les noves subscripcions.
SkyShowtime ha entrat amb força en el mercat i ha atret un de cada tres nous subscriptors en aquest trimestre. La seva promoció de llançament ha seguit com a exemple la de HBO Max, amb una oferta a meitat de preu per sempre per als subscriptors que es van donar d’alta durant el període de llançament.
I ha tingut clarament un fort impacte en els consumidors: un 69% ha declarat que la relació qualitat-preu és una raó clau per a subscriure’s al nou servei.
La sèrie “Yellowstone” s’ha convertit en un gran atractiu per als nous subscriptors i ha estat el programa líder més gaudit en tots els serveis entre els nous usuaris de la plataforma.
“The Last of Us” en HBO Max ha estat el títol més vist en el trimestre, seguit de la sèrie espanyola “La Noia de neu” en Netflix.
El passat dia 20, el Baròmetre OTT de la consultora de la indústria audiovisual GECA ja apuntava que Prime Vídeo havia superat per primera vegada a Netflix en nombre d’usuaris amb accés a Espanya des de maig de 2019, quan es va posar en marxa aquest mesurament.
En aquest estudi s’evidenciava que Netflix havia descendit respecte a l’onada anterior en 6,1 punts de quota de mercat després d’aquest anunci de no permetre l’ús compartit de comptes.
De fet, la resposta de “no permet compartir comptes amb altres persones” se situava com el principal motiu de baixa entre els qui afirmen haver abandonat la plataforma en l’últim any.