Lleida
19-35° C (sol)
97% 26 km/h

25 agost 2019

¿Blue o True Monday?



Cliff Arnall és un psicòleg i científic britànic. L’any 2005 va idear una fórmula matemàtica per demostrar que el tercer dilluns de gener és el dia més trist de l’any. L’equació combina factors com el temps transcorregut des de Nadal, el clima i la falta de llum, l’incompliment dels propòsits d’any nou, els deutes que s’arrosseguen al gener… El depriment resultat és el Blue Monday. La fórmula li havia encomanat una agència de viatges, que ja no existeix, per promocionar-se. El cas és que, igual que el Cyber Monday o el Black Fryday, el Blue Monday és un altre reclam comercial que convida al consumisme per combatre la tristor. El sistema és tan pervers que onze anys després d’inventar-se el dia més trist, el mateix Cliff Arnall va protagonitzar una promoció turística de les Canàries desmentint-se a ell mateix. Amb un cartell entre les mans amb el lema #StopBlueMonday el mateix psicòleg, amb un somriure d’orella a orella, desmuntava la seva pròpia teoria enmig d’una platja assolellada. La van escollir com a millor campanya internacional del 2016. El govern canari, en la seva lluita per desacreditar el Blue Monday i, per descomptat, amb l’objectiu final de promocionar el turisme a l’arxipèlag convida enguany a sumar-se al #TrueMonday per convertir aquest dilluns en el dia internacional contra les Fake News. Vaja, el súmmum del consumisme.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: