Lleida
3/14° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

21 novembre 2019

Tradició versus màrqueting



A casa som de celebrar la castanyada però des de fa uns anys i amb canalla a prop també hem adoptat, gairebé obligats, la moda de Halloween, sembla que no siguis d’aquest món si no t’hi sumes. Durant un mes o, fins i tot abans, carabasses, aranyes, muricecs, monstres, calaveres o esquelets omplen parets, aparadors i lleixes de cada espai que trepitgem omplint el nostre cervell d’inputs subliminals impossibles d’ignorar. Com a conseqüència, a mesura que s’acosta la vigília de Tots Sants i gairebé sense que ens n’adonem, ja tenim del tot interioritzat el desig per obtenir tot allò que contingui els colors blanc, negre o carabassa. Amb més o menys consciència, de sobte ens trobem amb la casa transformada en una mena de passatge del terror i amb el rebost ple de llaminadures que acabem repartint a una colla de canalla disfressada de zombis palplantats a la porta al crit de trick or trate (broma o regal), una mena de xantatge del qual, la majoria, desconeixen el significat. Quan t’atures a pensar-ho ja és massa tard, impossible lluitar contra l’hipnòtic poder d’un màrqueting derivat de la potent indústria de Hollywood que ha aconseguit globalitzar la seva pròpia celebració. Encara rai que hem aconseguit mantenir viva la nostra pròpia tradició.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: