Lleida
17/34° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

5 agost 2020

Tornar a l’escola



Acaba de fer-se públic el pla de reobertura d’escoles al juny i el setembre. Un pla, que d’entrada ja ha aixecat veus irades de docents i famílies. Més enllà, però, de les crítiques à les formes (falta de consens) i al contingut (temerari i insuficient), caldria mirar quin és el model d’escola que es proposa. De moment la lletra és ambigua i imprecisa. Tornar a la normalitat, per a molts adults, significa que els nens tornin a l’escola, com sempre ho havien fet, però amb la por d’un virus que campa pel pati: entaforar-los dins una classe, arrenglerats a distància i, tot i amb això, ensinistrar-los per a que ells també, algun dia, esdevinguin adults. Tornar a l’escola post-confinament hauria de ser una oportunitat per millorar-la. No és fàcil. En el debat de l’educació, estem condemnats, igual que Sísif, a empènyer una gran roca costa amunt per la muntanya i un cop a dalt, la roca, sense una base ferma ni prou espai per fixar-se, es precipita muntanya avall. I tornem a començar. Però podem aplanar el camí, empènyer entre tots i construir una bona base per fixar la roca. Les ferides de la Covid-19 deixaran moltes empremtes i ens tocarà a tots plegats minimitzar el seu efectes. Per això cal una nova escola, com proposava Paul Valéry, connectada a la vida i al que ens envolta.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: