Lleida
4/16° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

22 novembre 2019

Sense Mercat de la Música



Als anys 80 es va popularitzar aquella cançó que anunciava que el vídeo havia matat l’estrella de la ràdio, un cant que predeia l’impacte de les tecnologies sobre els consums musicals just quan encarrilaven la seva entrada al mercat de masses que, entre d’altres aspectes, exigeix una renovació permanent de les ofertes que, en aquell moment, ja eren incompatibles amb el fet que un mateix tema i/o autor es mantingués a dalt de tot de les llistes dels més venuts més del que era estrictament necessari abans de tornar a renovar la llista sencera. Del vídeo es va passar al CD, que va matar el vinil, a l’USB, que va finiquitar els aparells que encara respectaven una certa Alta Fidelitat de reproducció, i després van venir les vendes en línia des del núvol. Aquest és el context en el qual ha sobreviscut els darrers 22 anys el Mercat de la Música de Lleida i que anuncia que es deixa de fer ara que el suport principal per al consum de la música ha deixat de ser físic i, per tant, no es deixa ni tocar ni remenar. És cert que els darrers anys havíem assistit a un cert reviscolament dels antics vinils, però es tracta d’una oferta molt limitada a nostàlgics sense una projecció de futur entre el públic jove que li garanteixi rendibilitat econòmica. Lleida perd aquell cap de setmana de paradetes musicals, però també les actuacions en viu al carrer que les amenitzaven i, per tant, una forma d’entendre l’aproximació al fet cultural amb pretensió de perdurabilitat.



0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: