Lleida
6/15° C (sol)
97% 26 km/h

26 febrer 2020

El Mozart més amorós i juganer



“Si els infants no són exposats a la música de ben petits, alguna cosa fonamental els ha estat arrancat”. Avisa categòric Luciano Pavarotti respecte al poder de la música en nens i nenes.

Si ho circumscric a l’òpera, afegiria que a banda de desenvolupar-los l’amor per la música i estimular la seva imaginació, en tenir molt de teatral, els ajuda a comprendre trames i evolució de personatges i la capacitat de la música per descriure’ls, millora el seu vocabulari i afavoreix que descobreixin la interacció entre les diferents disciplines artístiques. Que els facilita la comprensió global de l’art, vaja...

Si els resta algun dubte quant al que porto dit, encara són a temps de corregir-ho. Passin i vegin Papageno & Cia, un recorregut per les òperes de Mozart emmarcat en el Concerts Familiars de CaixaForum Lleida (dissabte 25 de gener). Hi vaig anar l’altre cap de setmana i en dono fe.

El concert-espectacle se centra en l’ocellaire Papageno, el personatge més entranyable i divertit de La flauta màgica, que de manera còmica i distesa busca desesperadament algú de qui enamorar-se. La seva recerca s’escenifica a través d’àries de les òperes del compositor austríac, Don Giovanni, Cosi fan tutte, Les noces de Fígaro i, per descomptat, La flauta màgica,  amb l’ajut dels músics... i del públic! 

L’atmosfera que es crea a la sala és impagable. La càlida escenografia barroca hi ajuda. Però són el baríton i la soprano, així com els tres músics que acompanyen Papageno en el seu pelegrinatge amorós qui, amb solvència de comediants ben divertits, superen amb escreix el difícil art de mantenir l’atenció dels infants.

Malgrat que no les tenia totes (a les criatures no els agraden massa els estira i arronsa amorosos), els involucren en la recerca de la núvia ideal de l’ocellaire tot fent-los taral·larejar Mozart sense avorrir-los. ¿Hi ha millors crítics que uns infants que es diverteixen?

També els adults s’ho passen teta. Subscric el Juanjo Grande del programa de mà quant a que l’òpera és el mirall de la societat: “Mozart dóna vida als personatges amb la seva música i els converteix en persones de carn i ossos, amb sentiments i contradiccions. Són el reflex del nostre dia a dia”.

I parlant de miralls, atenció al joc que donen els de l’escenografia. Especialment quan reflecteixen l’ideal femení que Papageno desitja. Chapeau!



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: