Lleida
6/23° C (sol)
97% 26 km/h

1 novembre 2020

La digitalització empresarial, camí cap a l’èxit



Venim d’una primavera convulsa en l’àmbit empresarial, actualment estem inmersos amb un nou confinament a Lleida (la descoordinació entre administracions ha provocat que ciutadania i teixit empresarial en paguem les conseqüències), i un cop passat l’estiu, iniciarem una tardor que s’augura que serà complicada. Aquesta situació excepcional sembla que s’anirà repetint fins que no arribi la tan desitjada vacuna per la Covid-19 (diuen que necessita un any i mig).

Tot i que ara el món sanitari ja treballa amb protocols i mesures per tal de controlar els contagis i la manera de reduir-la a les persones, fet que provocarà que pels propers mesos la propagació sigui menor que la viscuda. Amb tot això que ha succeït, el món empresarial n’ha sortit molt mal parat i es troba en una situació crítica. No hi ha consum, les empreses s’han endeutat per poder subsistir, algunes han tancat i d’altres no saben com cercar el millor futur empresarial.

Davant d’aquest paradigma, la meva reflexió sobre com en sortirem d’aquesta situació, és amb empreses que sabran sobreposar-se a les adversitats. Les societats empresarials amb una alta dosi de resiliència, són les que més s’han exposat a situacions complexes durant le seva història.

Actualment, per aquelles empreses que volen sortir-ne fortes de l’actual situació de la Covid, és necessari que facin una serie de deures com: 1. Han de revisar els costos i ajustar-los. És necessària una tresoreria forta. 2. Les decisions han de ser preses amb l’equip humà i els clients. 3.

Cal una recerca exhaustiva d’oportunitats futures pel creixement empresarial. Ara és un moment d’anticipar-se empresarialment (encara hi ha moltes empreses que no ho estan fent). Cal digitalitzar l’empresa per posar-la a l’abast dels clients, fer créixer el consum i crear noves necessitats. I independentment de la dimensió, cal ser una empresa àgil.

L’equip humà ha de participar i estar informat de les preses de decisions, són l’encaix perfecte per ajudar a cercar oportunitats de negoci futur. La gestió de les dades, tan important actualment en la gestió estructural de l’empresa, han d’evolucionar. Les dades passades que tenen les empreses estan obsoletes, ara se n’estan creant de futures. Res del passat, tornarà a ser igual. Es evident que s’està redactant un nou futur.

Les empreses que no se’n sortiran d’aquesta crisi, són empreses complaents, que pensen que tot món passat va ser millor. Que les grans gestes passades ens asseguren èxits futurs. No accepten que el món canvia i que les empreses evolucionen. Son resistents als canvis, depenen absolutament de l’actitud de les persones (empresaris i equip humà).

Ni tampoc se’n sortiran de l’actual situació aquelles empreses que es s’han quedat “hivernant”, tot esperant que passi el temporal per sortir després com si res hagués passat.  Els empresaris líders del demà són aquells que a més a més de treballar en els aspectes anteriors, també volen treballar per un món millor. Són exemples que les accions no es diuen, sinó que es realitzen i s’executen.

No tot es basa a fer caixa, sinó que cal donar-li valor a les actituds que es generen envers els clients i treballadors. Les Nacions Unides promouen els 17 objectius de creixement sostenible, creure amb aquests punts i portar-los a l’empresa no és quelcom important, sinó imprescindible.

Vist des de dalt, amb un futur on sembla que el contacte entre les persones tendeixi a perdre’s, caldrà que invertim en la cultura digital. Tecnologia i internet son part d’aquesta nova via de creixement. Cal que creem una nova cultura digital a l’organització, amb una idea comuna, on tots els membres se l’han de sentir seva i responsabilitzar-se de la seva contribució.

Ens servirà per atreure talent, situar-la com una de les prioritats futures de l’empresa, fer-la inclusiva i ser creïble, si la direcció no inverteix en cultura digital, difícilment entrarà en l’empresa. S’ha de posar l’ètica empresarial com a sentit d’empresa i treballar per un nou lideratge, invertir en innovació i promoure la cultura digital.

Ara toca invertir dintre de casa (tot i que costa), però el sol fet de no estar fent res (com passa en moltes empreses), és exposar-se al risc. Ara, més que mai, cal començar a fer alguna acció, estem davant d’una gran oportunitat d’iniciar-se a crear el dia de demà. En definitiva, cal gestionar la supervivència i planificar el futur empresarial, es la clau!



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: