Lleida
15/27° C (sol)
97% 26 km/h

20 setembre 2020

Un euro de cada català pel turisme



El passat dilluns, el Molt Honorable President Quim Torra, junt amb els representants de Promoció Turística de les Diputacions catalanes i del Conselh Generau d’Aran, varen presentar l’ambiciosa campanya de Promoció del Turisme català pels mesos que queden d’aquest 2020.

Era el primer acte al Palau de la Generalitat després del confinament (s’ho valia la pena que fos aquest) i ha permès presentar el rècord de 7,4 milions d’inversió que hi farà la Generalitat (igual com d’habitants té el país)  en promoció turística per pal·liar els efectes del coronavirus.

Amb això s’intentarà captar el turista local i internacional, tot per poder arribar a assolir un gran estiu i una brillant tardor. La consellera de l’Anoia, l’Àngels Chacon (que també hi era com a Conselleria implicada) va ser l’encarregada de presentar la iniciativa, que ha estat batejada amb el lema “Catalunya és casa teva”. 

En paraules de la política manifestà que “els catalans sempre hem donat la benvinguda al món”, i per part del President, “tothom és benvingut i serà rebut amb un somriure amb tota la seguretat del món”. És extraordinària aquesta notícia per part del Govern autonòmic català i que una gran suma de diners serveixin per ajudar a l’empresariat més castigat durant els darrers mesos (el turístic, el d’oci i l’hostaler). 

S’injectaran més de tres milions d’euros durant tot l’estiu per captar el públic europeu i nacional; i poc més de quatre, durant la tardor per tal d’aconseguir fidelitzar l’asiàtic i l’americà. Amb tot això s’ha marcat com a objectiu arribar a ser un dels tres principals destins turístics del Mediterrani durant aquest any.

La campanya, que com no podia ser d’una altra manera donat el moment actual de presència de noves tecnologies que hi ha en el nostre dia a dia, utilitzarà la intel·ligència artificial perquè es personalitzi en funció del públic que vulgui atreure i ha d’ajudar a que no decaiguin els actuals índexs de presència turística en la nostra economia. A Catalunya es el 12% del Producte Interior brut i suposa un 14% dels llocs de treball. 

Crec que aquest any els catalans hem d’implicar-nos amb el país i no hem de triar destinacions fora de casa nostra ni escapar-nos amb viatges llargs i lluny d’aquí.

Doncs actualment ja s’han perdut més de 15.000 milions d’Euros, perillen més de 90.000 llocs de treball i empreses (com les de menys de 10 treballadors) estan a punt de desaparèixer. És per això, que des de la Generalitat s’ha demanat a Madrid més de 7.500 milions d’Euros per tal de prolongar els ERTO actuals i fer reduccions amb l’IVA.

Vist des de dalt, aquest diumenge comença l’apertura del turisme intern amb l’aixecament de fase. Ja es podrà transitar entre capitals i fer canvis de província.

Però hem de ser conscients que fins que no surti la vacuna del Covid-19 estarem sota uns exhaustius controls, conviure diàriament amb normes sanitàries i aplicar constants protocols per tal de controlar-la. A Lleida el turisme és el 12% del PIB, el que s’inicia la setmana vinent, serà el d’un estiu per promocionar establiments turístics i espais idíl·lics d’oferta de lleure. Les cases rurals i els hotels estan començant a rebre gran quantitat de reserves pel període estival, cosa que costa una mica més amb els càmpings. 

De nosaltres depèn de què podem salvar l’actual campanya i encara som a temps de fer-ho. La promoció de les terres de Lleida no només es basa en el Pirineu i el turisme d’esquí, sino que l’estiu ens amaga moltes sorpreses i arreu del territori està ple de destins peculiars en poder satisfer les nostres necessitats de lleure. Però hi ha una cosa que no entenc, segons sembla per aquest estiu ens han cancel.lat els vols de Menorca i d’Eivissa (el regular de Mallorca no), a més que nosaltres no podrem anar-hi, ningú ha pensat en els turistes insulars que venien a Lleida per fugir de les illes durant l’estiu baleàric?

A les illes hi ha molts fanàtics del Pirineu i els seus esports d’aventura... que faran ara? Amb aquest exemple, vull demostrar que Lleida sempre ha estat en desavantatge turístic front a altres indrets de Catalunya, tant de bo que aquesta nova campanya de promoció turística ajudi a reactivar més el sector lleidatà i, no cal dir-ho, pugui contribuir a salvar la campanya estiuenca d’aquest any.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: