Lleida
3 - 14° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

16 desembre 2018

Ventalls



Els Goya, festa televisiva del cinema espanyol, van veure’s inundats de ventalls vermells que visualitzaven la protesta de la dona per la igualtat d’oportunitats davant i darrere de les càmeres. En el diluvi universal de símbols que vivim (el món és un objecte simbòlic, deia el romà Salustio), feia goig contemplar les fashion Ventafocs armades del flamíger ventall a l’assalt del Palau del Príncep. Al llarg d’una vetllada llarguíssima, els premis de consolació queien amb desigual fortuna femenina. Ves per on, qui més anava acumulant goyas era Handia, melodrama masculí d’un homenàs gegantí. O l’increïble home creixent. Ironies del somni d’una nit d’hivern. Mentrestant, Nora Navas era la ventríloqua oficial en l’arenga feminista de manual. Així, el gota a gota goyesc premiava la debutant Carla Simón per Verano 1993, melodrama autobiogràfic femení, i a la femenina La librería de la veterana Isabel Coixet. A tot això, els dos presentadors baronívols feien gal·la d’humor ambidextre. Posats a políticament demòcrates, ¿per què no engegar a fer punyetes els goyas de gènere? Quan votem les eleccions generals, autonòmiques i municipals, ¿les llistes estan dividides en dones i homes? El ventall té un llenguatge femení genuí: depèn de com s’obre i de com es tanca. Tots els ventalls eren oberts a mans de les Ventafocs goyesques quan van tocar les dotze de la nit.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: