Lleida
6/21° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

25 octubre 2020

Els pintallavis de la pandèmia



Diuen que en temps de crisis econòmiques es venen més pintallavis que mai. Aquest curiós efecte col·lateral de les recessions no és nou. A principis dels 2000, una coneguda marca cosmètica (Estee Lauder), ja va posar de moda el terme lipstick index (que podríem traduir com “indicador pintallavis”) per fer referència als repunts de vendes durant les èpoques de vaques magres. L’explicació és senzilla: és un producte relativament assequible, un caprici que ens podem permetre i que ens fa sentir bé, tant durant el moment de la compra com posteriorment, tot i estar travessant una mala època. Però què passa en temps de pandèmia com els actuals? Avui m’ho preguntava recordant que havia llegit fa anys sobre el fenòmen.  Qui vol un pintallavis nou quan has de portar mascareta? Pot semblar una frivolitat (i segurament ho és tenint en compte la que està caient), però m’ha picat la curiositat i ho he buscat. Resulta que les vendes de carmí van caure durant els mesos del confinament, però des de la “nova normalitat” fins ara no han parat de pujar (més del 200%). Això sí, es venen sobretot productes permanents o semipermanents, que no taquen la mascareta ni transfereixen el color. Està clar que la necessitat emocional de sentir-nos bé sempre troba la manera de sortir.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: