Lleida
19-35° C (sol)
97% 26 km/h

25 agost 2019

Per una publicitat ètica



Sigui dit d’entrada: la publicitat és un heterogeni escenari creatiu que m’interessa molt. Analitzar-lo sociològicament és un exercici apassionant. En els darrers temps reconec que sóc molt crítica amb bona part dels anuncis: la publicitat sembla que no té límits i apareix més agressiva que mai. O m’ho sembla. Tot i que és evident que la propaganda no té altre objectiu que vendre tot lo que es pugui, i sigui com sigui, em revolta el grau de manipulació i l’engany que, en molts casos, incorpora com si res. Em sobta encara més després de buscar informació al Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i llegir amb atenció el Codi Ètic de la professió. Datat al 2005, comença afirmant: “L’activitat que exerceixen els professionals i les professionals de la publicitat i les relacions públiques té la funció social de proporcionar informació veraç al consumidor i al ciutadà, a fi que puguin orientar-se a l’hora d’adquirir productes, béns i serveis, i formar-se una opinió sobre els diferents agents socials”. L’articulat diu també: “La comunicació publicitària no ha de ser enganyosa”. El codi no enganya, hi ha força anuncis que sí. Si més no, és sorprenent. Fa pensar.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: