Lleida
17/29° C (sol)
97% 26 km/h

30 maig 2020

Al sector restaurador li toca reinventar-se



En les últimes setmanes m’han formulat diferents preguntes sobre el nou escenari que se li presenta al sector turístic i restaurador en l’àmbit mundial un cop hàgim deixat enrere (?) la maledicció que ens toca viure a tots, especialment, a aquests dos col·lectius tan importants de la indústria turística dels cinc continents. La meua resposta universal és Reiventar-se! Res o gairebé res serà igual a partir d’ara.

Ni contingut ni continent. El continent, si ens referim als restaurants, bars i locals d’hostaleria, no serà el mateix, ja que la preceptiva distància entre els clients al seu interior i exterior farà disminuir, forçosament, l’aforament d’aquests, de moment com a mínim durant un període de temps, fins que el maleït coronavirus l’hàgim deixat enrere.

El contingut ha de reinventar-se, si o sí. El Low Cost serà una frase que sentirem moltes vegades en boca dels actors. Els diners circulants seran molt menys que els que tenia la gent a la butxaca abans de la crisi de l’implacable virus.

Els restaurants de segment alt, aquests que es movien amb preus de 100 euros o més, han de baixar un esglaó en el cost de la minuta i dels seus menús fins a cotes molt més baixes, si volen tallar encara que sigui una petita part del pastís restaurador de mercat que oferirà la societat resultant post-coronavirus. El segment mitjà de la restauració, haurà de fer una cosa semblant, descendint directament a una escala inferior de preus.

Els restaurants tipus mitjà i mitjà alt, hauran de buscar al client incessantment amb propostes continuades i atractives, i si pot ser innovadores, ja que el futur client tindrà menys capacitat de gastar en restauració i es deixarà seduir per “ofertes” que els empresaris restauradors tinguen l’habilitat de crear i difondre, especialment, en xarxes socials, blogs i altres mitjans de comunicació en línia.

Dic xarxes socials, blogs i altres mitjans de comunicació, però he d’afegir, sense vacil·lar, que no han de ser mitjans amb poca incidència en les plataformes digitals, sinó tot el contrari, totalment potents, amb influyencers al davant, per tal d’arribar al nombre més gran de futurs clients, i sent, alhora, molt constants i actius en aquests aparadors, i sempre, oferint els productes que tinga cada establiment en cada moment, d’una manera insistent, intel·ligent, canviant i amb imaginació.

El restaurador ha de cuidar més, si cap, al seu client, acaronant-lo. No consistirà en el fet que aquest “compri” una taula de restaurant per un dinar, un sopar o un banquet familiar, com s’havia fet fins ara. Tot el contrari, a partir d’ara, el restaurador ha de vendre al possible comprador, i aquest triarà sobre les ofertes que li arriben via xarxes socials, especialment.



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: