Lleida
18 / 33° C (sol i núvols)
97% 26 km/h

20 juny 2019

Enfocament



A finals de juny d’aquest any vaig assistir a la celebració del Xè aniversari de Libros de Cabecera, la editorial amb la que vaig publicar el meu llibre Desmárcate-desarrolla con éxito tu marca personal. Ens vam aplegar els editors i els autors, tots especialitats en l’àmbit de l’empresa i l’economia i vinguts de tots els racons d’Espanya. Vaig passar una estona molt agradable tot coneixent autors que no coneixia o retrobant companys als que havia conegut en actes anteriors. 
I de les nombroses converses que vaig tenir amb els presents, n’hi va haver una que em va marcar. És d’aquelles converses que vas recordant sovint tot i que passi el temps. 
La conversa a què em refereixo va tenir lloc amb Joan Mir, director general d’AC Marca (empresa de productes de gran consum) i autor del llibre Foco: enfocar para ganar (entre altres llibres publicats). Em va explicar breument el que havia plasmat en aquest llibre, com el fet d’enfocar permet obtenir grans avantatges tant a les empreses com a les persones. De seguit vàrem centrar la conversa en la part d’enfocament centrat en les persones. I em va estar explicant com és important aquesta teoria i el que m’ajudaria seguir-la a nivell individual. Vaig trobar la conversa tant i tant interessant que li vaig demanar que vingués un dia a Lleida a explicar-ho als meus companys d’ESADE Alumni. I així ho va fer. El passat dijous, en Joan Mir va oferir una magnífica conferència al Club Tennis Lleida presentant el seu quart llibre i les teories en les que s’ha basat per escriure’l. Va ser una conferència molt i molt interessant. Sobretot, des del meu punt de vista, pel que fa a l’enfocament centrat en les persones. 
Va començar l’acte dient que enfocar-se sempre ha estat important durant la història de la humanitat. Va citar Confuci –el conegut pensador xinès– dient: “L’home que persegueix dos conills no n’agafa cap”. En un món com l’actual, cada cop tenim més distraccions, cada cop volem fer més coses i de forma més urgent i ràpida. I aquesta terrible dispersió sol provocar ineficiència, ineficàcia i estrès. Joan Mir aconsellava als assistents centrar-se en allò que consideren realment important. A analitzar bé i decidir què volem atendre i què no. A afirmar també que les persones hem d’aprendre a dir que no i sobretot a tenir clar que, per avançar, cal descartar opcions. Afirmava també l’escriptor barceloní que –al seu parer– la clau de l’èxit no està pas en fer moltes coses mitjanament bé sinó en fer molt bé molt poques coses. I per aconseguir-ho –explicava–cal tenir la capacitat de concentrar el nostre pensament. Com més concentrem el pensament, més facilitarem el nostre procés d’aprenentatge. A més, va citar nombrosos exemples de com les persones, quan tenim realment problemes ja sigui a nivell de salut, a nivell legal... tant a nivell personal com professional, acudim als professionals especialistes. Són els professionals més reconeguts i solen guanyar molts més diners que els professionals no especialitzats. A més, en la majoria de casos, aquesta especialització del professional també sol comportar nivells molt més alts d’eficiència, d’èxit i de felicitat. 
I acabo amb una altra frase que apareix al llibre i que m’encanta. I resumeix perfectament el sentit d’aquest article. Deia William James  –brillant filòsof nord-americà i professor de psicologia a Harvard– que “l’art de ser savi és l’art de saber què cal passar per alt”.  



SOBRE L´AUTOR

0 Comentaris

    No comments

Aporta el teu comentari

Add comment - required field

Amb el suport de: