Lleida
1 / 7° C (núvols)
97% 26 km/h


Més hortalisses, prioritzar el consum d'aigua i menys ultraprocessats: consells pràctics de Salut per menjar millor



La nova guia d'alimentació saludable inclou receptes i trucs i promou uns hàbits més respectuosos amb el medi ambient


Menjar més fruites i hortalisses, llegums, fruita seca i portar una vida activa i social; prioritzar el consum d'aigua, els aliments integrals, l'oli d'oliva verge extra i els aliments de temporada i proximitat; reduir la sal, els sucres, la carn vermella i processada i els aliments ultraprocessats. Aquestes són les dotze recomanacions de la nova guia de l'alimentació saludable de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, que inclou receptes i trucs per poder integrar de manera senzilla aquests canvis. Els responsables de la guia han volgut donar una eina complementària a la clàssica piràmide dels aliments, amb consells "concrets" i "pràctics". La guia també pretén promoure una alimentació respectuosa amb el medi ambient, amb indicacions com comprar a granel o en envasos reciclables i evitar el malbaratament alimentari.

La guia 'Petits canvis per menjar millor' vol passar d'una visió ideal de l'alimentació saludable a una de concreta a través d'una sèrie de consells clars i pràctics. "Són petits canvis, possibles, que milloraran molt la salut", ha destacat la subdirectora general de Promoció de la Salut de l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Carmen Cabezas, que també ha posat èmfasi en la importància de "gaudir menjant sa". En la presentació de la guia, els responsables de Salut Pública han subratllat en que ens trobem en un entorn "enormement saludable" i que tenim una "gran accessibilitat en qualitat, quantitat i preu" a aliments rics per a la nostra dieta en comparació amb altres països.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



Articles relacionats