Lleida
1 / 7° C (núvols)
97% 26 km/h


Trànsit planteja un test psicofísic per als infractors reincidents i potenciar els radars mòbils



Les víctimes mortals en accident de trànsit van caure un 9% a Lleida durant l'any 2018


256 persones van morir en 229 accidents de trànsit al conjunt de la xarxa viària catalana -zones interurbanes i urbanes- el 2018, un 7% més que el 2017. Pel que fa als sinistres mortals, l'augment és del 8%. A les vies interurbanes, els atropellaments mortals han augmentat un 240%, amb 17 víctimes, i 60 persones van morir en sortides de via -un tipus d'accident molt lligat a l'excés de velocitat, distraccions i tòxics-, un 54% més que l'any anterior. Per reduir la sinistralitat de cara al 2019, els Mossos d'Esquadra aposten per una activitat policial més dinàmica: l'helicòpter de Trànsit torna a volar des de fa uns dies, recuperaran els vehicles espiell i potenciaran els radars mòbils. El conseller d'Interior, Miquel Buch, s'ha mostrat contundent amb les infraccions, com l'excés de velocitat i l'ús del mòbil al volant, i ha parlat directament de "conductes homicides".

Els accidents de trànsit van segar la vida de 185 persones en les carreteres interurbanes catalanes el 2018, un 10% més que el 2017. En zones urbanes, 71 persones van morir en accidents trànsit, un 1% menys respecte a l'any anterior. En total, 256 víctimes mortals. "Parlem de dades, però darrere de cada xifra, hi ha persones i familiars que perden la vida", ha subratllat Buch en el balanç de sinistralitat viària del 2018, presentat aquest dijous.

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha assenyalat que més de la meitat dels accidents mortals, concretament 22, van tenir lloc en tres vies: 13 a la N-340; 6 a l'A-7 i 3 a l'AP-7. Els 13 accidents de la N-340 es van produir abans que s'hi restringís la circulació dels vehicles pesants, el setembre pasat. Els responsables de Trànsit confien que aquesta mesura permeti reduir la sinistralitat en aquesta carretera.

A la demarcació de Girona, els accidents mortals també van incrementar a les carreteres interurbanes el 2018, amb 30 sinistres, un 11% més que el 2017, amb 27. 35 persones hi van perdre la vida. A Barcelona, es van reduir un 3%, amb 61 accidents mortals, que van causar la mort de 72 persones, i a Lleida, un 9%, amb 29 sinistres i 34 víctimes.

En zona urbana, 47 persones van perdre la vida a la demarcació de Barcelona (44 el 2017); 13 a Girona (10 l'any anterior); 10 a Tarragona (16) i 1 a Lleida (2).

Proposta de canvis normatius, com un test psicofísic per als reincidents

El SCT aposta per una nova Llei de mobilitat i seguretat viària, amb una visió dels problemes actuals i de futur de la mobilitat com ara la regulació de la conducció autònoma, els vehicles vulnerables, la regulació de l'ús de la bicicleta o els temes mediambientals, entre altres. El SCT ha fet arribar un seguit de propostes a la Direcció General de Trànsit (DGT) sobre la Llei de Seguretat Viària, el reglament de conductors, el reglament de vehicles i reglament de circulació.

Més informació accedint al web com a subscriptor/-a en aquest enllaç



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats