Lleida
16 / 36° C (sol)
97% 26 km/h


Aplicacions per evitar cues al museu o recomanar viatges segons el gust de cadascú, novetats TIC per al sector turístic



El Fòrum TurisTIC explora com el Big Data o les xarxes socials ajudaran a millorar la indústria del sector


Avenços com evitar les cues dels museus o les platges amb més aglomeracions, que et recomanin quin ha de ser el pròxim destí segons els teus gustos o gestionar de manera automàtica les reserves d’un restaurant són alguns dels projectes que s’han exposat al Showroom tecnològic del Fòrum TurisTIC, celebrat aquest dimarts a Barcelona. Al llarg d'aquesta jornada s'ha vist una forta tendència del sector turístic cap a la digitalització i la implantació de noves tecnologies. El president d'Eurecat, l'entitat organitzadora del congrés, Salvador Antón, ha reivindicat que "aquest és un punt de trobada per a dos sectors que tenen una intensa relació que genera noves oportunitats, nous reptes, tant per a les empreses tradicionals, com per a les destinacions i també per a l'emprenedoria".

Alguns dels ponents han explicat com el Big Data o les xarxes socials són la base de la seva estructura de negoci, com és el cas de l’aplicació ‘Triplist.me’. El seu CEO, Jordi Agustí, ha assegurat que “la forma més automàtica i transparent d’aconseguir informació de l’usuari és deixant que puguem accedir a aplicacions que ja utilitzi”. 

“Llegim la informació geolocalitzada d’Instagram, els seus gustos a Facebook i veiem el seu historial de vols des del seu correu electrònic”, explica, remarcant que això només es fa en cas que l’usuari ho accepti. 

En les jornades també s’ha parlat del futur de les reserves als restaurants, des de l’ús del programa N-tropia Consulting. La seva desenvolupadora, Marga Vilalta, ha dit que en un futur “la intel·ligència artificial permetrà preveure el nombre de reserves a un restaurant, facilitant les compres i el funcionament de la sala en cada servei”. 

Una altra aplicació destacada ha estat la d’‘Affluences’, mitjançant la qual es pot saber en temps real quina és l’afluència d’un museu, d’una platja o d’una plaça. “A través de la col·locació de sensors infrarrojos, 3D i càmeres podem calcular quina és l’aglomeració de gent a una platja, per exemple, o quin és el temps d’espera per entrar a un museu”, ha explicat el responsable de l’aplicació a Espanya, Nicolas Renia.

El CaixaForum ha acollit un total de 10 sessions informatives al llarg de la jornada d’aquest dimarts a Barcelona, en la qual hi ha assistit també la Consellera d’Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón. La consellera ha recalcat la importància que té “fer créixer l’activitat turística”, que ja representa el 13% de l’ocupació a Catalunya.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats