Lleida
17 / 34° C (sol)
97% 26 km/h


Robots venedors, miralls interactius i reconeixement facial. El comerç del futur arriba a Retail & Brand Experience



La primera edició de la fira acull més d'un centenar d'empreses que fan de l'eclosió digital un nou model de negoci


La primera edició de Retail & Brand Experience World Congress ha obert les portes aquest dilluns al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona amb l'objectiu de retratar l'impacte de la revolució digital en el sector del retail i de les marques. Robots assistents en vendes, miralls intel·ligents i pantalles de reconeixement facial que detecten l'estat d'ànim són algunes de les propostes del centenar d'empreses que participen del certamen per mostrar com seran les botigues del futur. La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha assegurat durant la inauguració de la fira que el saló contribueix a l'aspiració catalana de liderar "la nova transformació dels models productius en el sector del comerç".

"Esperem que aquesta primera experiència ens posicioni com a referent europeu en aquest àmbit", ha expressat Chacón, tot recordant que el Govern va destinar l'any passat 1.200.000 euros a ajudar a digitalitzar el comerç. Així mateix, ha explicat que el Departament d'Empresa i Coneixement preveu engegar una prova pilot a Barcelona que oferirà diversos ajuts per promoure la innovació tecnològica en certes àrees comercials.

Al seu torn, la directora de la fira, Alba Batiste, ha posat en valor la "plena transformació" que està vivint el sector del retail i ha apuntat que l'objectiu del saló és demostrar que les noves tecnologies poden "canviar profundament models de negoci".

Durant tres dies, la fira organitzarà desenes de sessions divulgatives a càrrec de més de 200 ponents, representants de marques internacionals, per explorar solucions tecnològiques per als àmbits del màrqueting digital, 'big data' o 'e-commerce', entre d'altres.

Entre les innovacions, també destaquen les etiquetes intel·ligents, que personalitzen preus i ofertes de manera autònoma quan detecten que un producte, com ara la fruita, està a punt de fer-se malbé. També compten amb sensors que envien alertes abans que s'esgotin els productes per així poder reposar-los d'una manera més ràpida.

El Retail & Brand Experience ofereix una zona per a 'start-ups' que acollirà una seixantena d'empreses emergents espanyoles i provinents dels Estats Units, el Regne Unit, els Països Baixos i Estònia. A part, el saló ha organitzat dues rutes per una dotzena d'establiments innovadors de Barcelona que lideren la renovació en l'experiència de compra.

Entre els participants, hi ha companyies com Alibaba, British Airways, Levi's, Renova, Santa Eulàlia, Casa Ametller, Carrefour, Google o Nestlé Purina, entre d'altres.

Més notícies a l'edició de LA MAÑANA en paper



SOBRE L'AUTOR

Articles relacionats