Els Serveis Socials de l’Ajuntament del Prat de Llobregat van fer seguiment entre el 2012 el 2013 del cas de l’home de 48 anys i 250 quilos de pes amb síndrome de Diògenes rescatat ahir dimecres del seu pis. El cap d’Acció Social del consistori, Arnau Garcia, explica que durant aquest temps, després d’un primer contacte el 2003, es va fer una neteja de xoc de l’habitatge i un acompanyament de la família en rebre una alerta per insalubritat el 2012. A finals de 2015 es va tancar l’expedient en considerar que l’home, que en aquells moments treballava, estava bé. Des del 2015 la Policia Local ha rebut tres trucades de veïns alertant que l’home “no donava senyals de vida”. Alertes que es van tancar quan se’l contactava per telèfon.
Arnau Garcia explica que les tres darreres vegades que van contactar amb l’home des del 2015 aquest els va dir que estava bé i que, en el contacte telefònic, no van detectar cap situació de perill o vulnerabilitat. En aquest sentit, des del consistori s’apunta que l’únic indici que es va detectar en els darrers temps que podria haver donat peu a una intervenció de Serveis Socials és que l’home, que no sortida de casa des de la pandèmia, no havia anat a recollir la seva medicació a l’ambulatori.
Sobre l’acumulació de brossa a l’habitatge, el Cap d’Acció Social de l’Ajuntament del Prat reconeix estar sorprès pel fet que cap veí s’hagués queixat de la forta olor que desprenia l’habitatge.