• Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte
  • Anuncia’t
Dijous, 21 gener, 2021
5 °c
Lleida
Dj
Dv
Ds
Dg
Subscriptors
La Manyana
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Espectacles
    • Cultura
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
    • Temps
Cap resultat
Veure tots els resultats
La Manyana
Cap resultat
Veure tots els resultats
Inici Ciència i tecnologia

Waital, l”app’ per comprar el que vegis en una pel·lícula

Permetrà vincular marques i espectadors interessats en determinats productes

perUOC
18 novembre, 2020
en Ciència i tecnologia
Temps de lectura: 3min
0 0
0
Waital, l”app’ per comprar el que vegis en una pel·lícula

LM / Un usuari amb un comandament a distància i el menú de Netflix de fons

0
ACCIONS
10
VISTES
Comparteix a FacebookComparteix a Twitter

Convertir el visionament d’una pel·lícula en una experiència inèdita de compra dels productes que hi apareixen a partir d’una aplicació serà possible ben aviat amb Waital. Es tracta d’una aplicació mòbil que està desenvolupant Jose Antonio García Pamplona, estudiant de l’Executive MBA en Negocis Digitals de la UOC. La idea, que permetrà vincular marques i espectadors interessats en determinats productes, és un dels projectes finalistes de l’SpinUOC, el programa anual d’emprenedoria de la Universitat que s’impulsa mitjançant la plataforma Hubbik.

El punt de partida de Waital era la voluntat de García Pamplona de focalitzar els esforços per a un treball final de màster que tingués una aplicació pràctica i que no es quedés en un calaix. García Pamplona tenia el convenciment que el que havia de desenvolupar hauria de ser un projecte amb possibilitats de convertir-se “en una realitat”. “La idea —explica— va sorgir fa anys mentre estudiava el doctorat d’Enginyeria Multimèdia; per problemes de temps no vaig continuar el projecte, que consistia a afegir publicitat a una pel·lícula”.

El treball final de màster que fa per la UOC li ha servit per tornar a posar fil a l’agulla i de moment ja ha aconseguit que el projecte sigui finalista a l’SpinUOC, que es presentarà l’1 d’octubre. La introducció de publicitat no té res a veure amb el model tradicional publicitari, perquè la proposta de Waital és diferent. No vol dir que la publicitat interrompi el visionament d’una pel·lícula, sinó que és l’aplicació que “va mostrant els elements del film que pots adquirir”. En aquest sentit, això vol dir que les dades per comprar elements com ara la roba, el calçat o les localitzacions (per a vacances o de restauració) i els serveis que apareixen durant el visionament estaran disponibles a la nova aplicació mòbil.

 

Un prototip en camí

García Pamplona explica que confia que a l’octubre disposarà d’un prototip de l’aplicació, que de moment es troba en la fase inicial. “Sé que és difícil, però és l’objectiu que ens hem marcat”, comenta l’estudiant de la UOC. El prototip serà important per saber quina serà la inversió necessària que permeti continuar el projecte. “Un cop s’engegui, d’aquí a sis mesos podríem fer el llançament a Europa i, si tot anés bé, això podria ser una realitat durant el primer semestre de l’any que ve”. Aquesta és la previsió en cas que s’aconsegueixi una inversió que permeti disposar “d’un equip a jornada completa” per tirar endavant el projecte, explica el creador de Waital.

Aconseguir el buidatge de dades dels elements d’una pel·lícula que es poden comprar serà possible per la combinació d’un sistema manual i un altre d’automàtic de reconeixement d’imatges, explica García Pamplona. Aquest sistema automàtic, comenta, té la capacitat d’indicar de manera detallada cada moment d’una pel·lícula en què apareix un element determinat. La primera idea és que Waital sigui una aplicació per a Android i iOS, i més endavant per a televisions intel·ligents i ordinadors. “Si la tens al mòbil, quan vegis la pel·lícula, podràs consultar tots els elements que hi surten i el moment exacte en què apareixen; l’aplicació no reprodueix la pel·lícula, sinó que et pot marcar el temps”, apunta García Pamplona.

 

La intel·ligència artificial ho fa possible

Aquesta aplicació és possible gràcies a la intel·ligència artificial, que permetrà identificar, per exemple, una bossa que porti la protagonista d’una pel·lícula i obtenir-ne les dades per comprar-la a qui hi tingui interès. Per tot això caldrà també que les productores de cinema donin entrada a les marques a les seves produccions per aconseguir una font d’ingressos que els ajudarà a desenvolupar la seva activitat. Waital pot interessar les marques que exposin els seus productes en pel·lícules perquè pot actuar d’enllaç entre aquestes i els consumidors potencials. “Això requereix un treball de negociació amb les marques a fi de promoure’n l’aparició en pel·lícules”, precisa García Pamplona.

Waital permetrà als usuaris obtenir l’enllaç als llocs d’internet on es puguin adquirir els productes. Per fer-ho possible, García Pamplona necessita un equip integrat per programadors, dissenyadors i algun professional que domini la qüestió dels servidors de concurrència, el màrqueting en línia i el posicionament, com també algun expert en dades. Es preveu fer un estudi de persones que es trobin sobretot en la franja d’edat que va dels 35 als 45 anys per obtenir informació sobre els hàbits de compra en línia i la subscripció a plataformes de reproducció en línia o streaming. Així mateix, continua García Pamplona, el projecte preveu fer un estudi de les pel·lícules més vistes i els productes que poden interessar les persones d’aquestes edats.

Es tracta d’un projecte que haurà de ser sensible al funcionament del mercat, però García Pamplona considera que és una idea assumible, que es pot fer realitat amb possibilitat d’èxit. N’està plenament convençut.

UOC

UOC

Articles relacionats

Un professor de la UdL, a la Comissió ‘One Health’ dels veterinaris catalans

perRedacció
8 gener, 2021
0
Un professor de la UdL, a la Comissió ‘One Health’ dels veterinaris catalans

El professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL), Lorenzo José Fraile, és un...

Llegir més

Sateliot, l’start-up catalana que defensa la indústria dels nanosatèl·lits a l’òrgan internacional que defineix el 5G

perRedacciói1 altres
29 desembre, 2020
0
Sateliot, l’start-up catalana que defensa la indústria dels nanosatèl·lits a l’òrgan internacional que defineix el 5G

Els estàndards de telecomunicacions es decideixen a la 3GPP, un òrgan amb més de 700 empreses i on els gegants...

Llegir més

Els catalans han passat una mitjana de 74 hores setmanals connectats a Internet durant el 2020

perRedacciói1 altres
29 desembre, 2020
0
Els catalans han passat una mitjana de 74 hores setmanals connectats a Internet durant el 2020

Els catalans han passat una mitjana de 74 hores setmanals connectats a Internet durant aquest 2020, segons un estudi de...

Llegir més

Caiguda global de serveis de Google com YouTube, Gmail o Drive

perACN
14 desembre, 2020
0
Caiguda global de serveis de Google com YouTube, Gmail o Drive

Diversos serveis de la plataforma Google com YouTube, Gmail o Drive han patit una caiguda global aquest dilluns. Usuaris d'arreu...

Llegir més
Carrega més

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

He llegit i accepto la política de privacitat.

EL MÉS LLEGIT

  • La recollida selectiva de residus a Lleida arriba al 37%, després de pujar més de quatre punts en un any

    La recollida porta a porta s’iniciarà en una part de Pardinyes i Balàfia el 14 de març

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • La UdL denunciarà a la fiscalia la suplantació d’identitat als exàmens virtuals

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • La incidència acumulada en els darrers 14 dies a Lleida és la més alta en dos mesos

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • Estampa un tractor contra un habitatge després de robar-lo a Artesa de Lleida

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0
  • L’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida estrena la planta sisena sud renovada

    0 compartir
    compartir 0 Tweet 0

(+34) 973 001 140
Príncep de Viana, 27-29, Lleida
web@lamanyana.cat

CONTACTE

REDACCIÓ: lamanyana@lamanyana.cat
ADMINISTRACIÓ: administracio@lamanyana.cat
PUBLICITAT: publicitat@lamanyana.cat
  • AVÍS LEGAL
  • POLÍTICA DE COOKIES
  • POLÍTICA DE PRIVACITAT

Amb el suport de: 

© 2020 La Mañana. Tots els drets reservats.

Cap resultat
Veure tots els resultats
  • Lleida
  • Comarques
  • Internacional i Política
  • Successos i jutjats
  • Oci
    • Cultura
    • Espectacles
    • Televisió i cinema
  • Esports
  • Economia
  • Canal Camp
  • Altres
    • Educació
    • Salut
    • Coronavirus
    • Ciència i tecnologia
    • Viatges
    • Sostenibilitat
    • Motor
    • Cuina
    • Vida social
    • Opinió
  • Subscriptors
  • Qui som
  • Subscriu-te
  • Contacte

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

*Al registratrme en la web he llegit i accepto la política de privacitat.
All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Aquest lloc web utilitza cookies, tant pròpies com de tercers, per recopilar informació estadística sobre la navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per a més informació consulti la nostra Política de cookies.D'acordRebutjar Més informació
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.